Verberg menu  
Verberg menu  

Kunt u niet direct vinden wat u zoekt, of heeft u vragen, dan kunt u onze klantenservice bereiken tijdens kantooruren op telefoonnummer:
0318-690334

Verberg menu  
 

Kijk naar onze video's over afvallen en laat je informeren!

Water


Water is naast slaap, voedsel en voortplanting een eerste levenbehoefte. Naast heel erg veel activiteiten waarin water een hoofdrol speelt is het drinken ervan de belangrijkste.

Water helpt bij het verteren, de opname en de verdere verwerking van voedsel, draagt bij tot het afvoeren van afvalstoffen uit de darmen en via de nieren, reguleert onze lichaamstemperatuur, zorgt dat ons bloed vloeibaar blijft (bloed bestaat voor 92% uit water) en is een hoofdbestanddeel van onze lichaamsafscheidingen en spijsverteringssappen.

Hoe komt het dat wij het besef negeren dat water een basisplaats hoort in te nemen in ons leven. Steeds meer mensen gebruiken in plaats van water frisdranken, sappen, koffie,e.d. Er is zelfs een groeiend aantal mensen die zeggen dat ze water "vies" vinden en zich hierdoor laten leiden helemaal geen "puur" water meer te drinken.
Welke overtuiging wij ook nastreven, geloven wij in een vorm van schepping of in de evolutietheorie, wij kunnen er niet omheen dat wij dit gedrag tegen alle bedoelingen/natuur in pas de laatste 100 jaar ten toon spreiden. Water heeft van origine een functie gekregen die van levensbepalende waarde is.

Een gemiddeld mens heeft elke dag minimaal 2 liter water nodig om optimaal te kunnen functioneren. Alleen al voor uitademen, transpireren en de afvoer van afvalstoffen hebt u per dag 1,5 liter water nodig. Lichamelijke inspanning: voor elk uur activiteit is 1 tot 3 glazen water extra nodig. Bij warm weer transpireren we meer en is er dus meer water nodig om de lichaamstemperatuur te reguleren, zodat we het niet warm krijgen. Wanneer het koud is, verliezen we extra vocht bij het uitademen. De lucht in huis wordt erg droog door centrale verwarming. Of we moeten meer water drinken, of we moeten de thermostaat lager zetten! U heeft een ½ liter water nodig voor elke graad dat de lichaamstemperatuur omhoog gaat.

Hanteer de volgende stelregel voor de hoeveelheid water dat je per dag nodig hebt.

Zorg dat je minimaal 30 ml water per kg lichaamsgewicht per dag binnenkrijgt. Bijvoorbeeld; je weegt 80 kg dan is dat minimaal 80 x 30 ml = 2400 ml oftewel 2,4 liter per dag.

Het beste kun je het water binnenkrijgen via het eten / drinken van vocht, en het liefst ook rijk aan verzadigd vet, voedsel zoals bouillons gemaakt van dierlijke botten, stoofpotjes en het gebruik van veel jus.


Lees de ervarings verhalen van onze klanten
Wil je een afspraak maken of meer informatie?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend persoonlijk gesprek
 
Bel: 0318-690334
Lokaal tarief, geopend tijdens kantooruren