Verberg menu  
Verberg menu  

Kunt u niet direct vinden wat u zoekt, of heeft u vragen, dan kunt u onze klantenservice bereiken tijdens kantooruren op telefoonnummer:
0318-690334

Verberg menu  
 

Kijk naar onze video's over afvallen en laat je informeren!

Overgewicht en de feestdagen

De tijd van de zoetigheid is weer aangebroken. De winkels proberen ons weer met allerlei zogenaamde lekkere zoetigheid te verleiden. Deze verleiding kunnen veel mensen moeilijk weerstaan wat resulteert in een enorme consumptie van ongezonde suikerrijke “voeding”.

Hoe kun je nu enerzijds toch wat toegeven aan deze verleiding en anderzijds de negatieve gevolgen voorkomen.

Als eerste is het natuurlijk belangrijk dat je de consumptie van al die zoetigheid beperkt. Wees bewust en maak ook bewust je keuzes!
Als je wel over de schreef gaat en je, bijvoorbeeld met Sinterklaasavond te goed doet aan de pepernoten, speculaas en fondant-muizen weet dan dat je 24 uur de tijd hebt om weer van deze suikerberg af te komen voordat het lichaam het definitief opslaat en je weer zwaarder wordt.

Hoe kun je dit realiseren?  Ga binnen 24 uur na deze overdaad sporten of op een andere manier bewegen. Dit kan bijvoorbeeld door een flinke wandeling te maken of een eind te gaan fietsen. Door het sporten/bewegen verbruikt het lichaam de suikers als energie en worden ze niet opgeslagen.

Een tweede manier is, door het uitstellen van het volgende eetmoment je lichaam verplichten de overdaad te gebruiken in plaats van op te slaan. Bijvoorbeeld het ontbijt de volgende morgen over te slaan en ook als nodig de lunch over te slaan. Het is wel belangrijk voldoende te drinken en, door het gebruik van Keltisch Zeezout de mineralen op pijl te houden. Anders ga je je misschien slap en futloos voelen.

Een combinatie van  beide kan natuurlijk ook. En een flinke wandeling maken en het volgende eetmoment overslaan.

Wees niet bang om een maaltijd over te slaan. Daar kan een gezond mens heel goed tegen. Sterker nog, er zijn ook zeker argumenten waarom het juist gezond is om te doen.

Als kritische noot moeten wij wel vermelden dat suikers een stressenergiebron is en dat verzadigd vet (dierlijk vet en kokosvet) onze natuurlijke energiebron is. Soms moet je keuzes maken, kies dan het minst slechte.


Lees de ervarings verhalen van onze klanten
Wil je een afspraak maken of meer informatie?
Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend persoonlijk gesprek
 
Bel: 0318-690334
Lokaal tarief, geopend tijdens kantooruren